SynOmilo - Speech therapy

We invest in your communication and confidence, helping you to discover your full potential. Come and let’s create the future of your communication together!

Contact us
syn-omilo-girl-bubbles
1

ABOUT US

Συν + μιλω. Δυο σημασιες Συν: μαζι με Ομιλω: μιλω.
ΣυνΟμιλω: μιλαω μαζι με καποιον

We are located at 4 Valtadoron Street, in the centre of Kozani. A beautiful space has been created with care, ready for every patient who needs a little more play.

Read more
2

OUR SERVICES

WE CAN HELP YOU

On the road of communication, we are your best companion!

Treatment

Taking into account the results of the assessment, an individual personalised programme is designed, prioritising the resolution of the basic needs of the patient. The programme is designed after discussion with the parents/guardians of the patient.

Evaluation

Investigating developmental, learning and emotional and behavioural disorders, both weighted assessment tools with measurable outcomes and qualitative clinical observation are used in order to draw the best possible conclusions.

Οι φούσες μας βοηθούν να μιλήσουμε καλύτερα
3

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

WE HAVE THE ANSWERS

We offer detailed and understandable answers to frequently asked questions about speech therapy, helping you to make decisions and understand situations.

A child is typically expected at 18 months (1.5 years old) to be able to say around 20 words.
At 2 years of age he or she is verbally capable of making two-word sentences.
By the age of 3 years his speech can be understood by strangers.
It is important to observe both our child’s extra-verbal communication and his ability to understand what we say.
However, as long as the ability to express himself is delayed, even if the comprehension is good, it is advisable to consult a specialist.

*Data from ADHD HELLAS

Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is a neurodevelopmental disorder characterized by decreased levels of inattention, disorganization and/or hyperactivity-impulsivity. Its main feature is the persistent presence of inattention and/or hyperactivity, behaviours that have a suppressive effect on the individual’s functioning and psychosocial development (APA 2017)

It is distinguished into two types. The impulsivity type and the inattention type

 

  • Type of impulsivity*
    • Δυσκολεύεται να παραμείνει καθισμένος/η
    • Difficulty remaining seated
    • Wiggles arms, legs, or twists in the chair
    • Always looks around and teases others
    • Stands up when not allowed
    • Runs and climbs excessively
    • Does not think before reacting
    • Answers before the question is completed
    • Talks all the time
    • Has difficulty waiting his turn
    • Does not follow rules in games
    • Interrupts or disturbs others

 

  • Type of Disrespect
    • Cannot concentrate
    • Easily distracted by irrelevant stimuli
    • Does not seem to listen
    • Does not pay attention to details
    • Makes careless mistakes
    • Has difficulty following instructions
    • Avoids tasks that require systematic mental effort
    • Forgets schoolwork
    • Loses things
    • Is generally disorganised

*Data from ADHD HELLAS

By articulation disorder we mean the child’s difficulty in correctly producing a phoneme when the expected age of production has passed.

For example:
/l/ instead of /r/ : lodi instead of pomegranate
/g/ instead of /d/: tree instead of tree
/θ/ instead of /σ/: thupa instead of soup

Usually these variations in words sound cute, however it is extremely important to help our child smooth out this difficulty. It is very important for parents to know that a child’s speech should be completely clear before the child goes to the first grade!

Answer

 

Πολύ συχνά γίνεται σύγχυση σχετικά με το τι είναι τελικά η δυσλεξία/δυσορθογραφία/δυσαρθμισία κ.α. και τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες. Πολλοί γονείς αναρωτιούνται και προσπαθούν να εξηγήσουν τι ακριβώς είναι τελικά αυτό που δυσκολεύει το παιδί τους.

Η δυσλεξία ουσιαστικά αποτελεί κομμάτι του όρου ¨Μαθησιακές Δυσκολίες¨. Είναι η πιο γνωστή δυσκολία γιατι είναι αυτή που διαγιγνώσκεται συχνότερα στον πληθυσμό. Σύμφωνα με τον τελευταίο ορισμό (Kavale & Forness, 2000)

” οι μαθησιακές δυσκολίες αναφέρονται σε διαταραχές σε μια ή περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές διεργασίες που εμπεριέχονται στη χρήση του προφορικού ή γραπτού λόγου, οι οποίες έχουν ως συνέπεια «ατελή» ικανότητα ακουστικής αντίληψης, σκέψης, λόγου, ανάγνωσης, γραφής, ορθογραφίας, μαθηματικών ικανοτήτων. Ο όρος περιλαμβάνει περιπτώσεις όπως αντιληπτική ανεπάρκεια, εγκεφαλική βλάβη, ελάχιστη εγκεφαλική δυσλειτουργία, δυσλεξία. Στον όρο δεν εμπεριέχονται περιπτώσεις παιδιών των οποίων η δυσκολία  είναι αποτέλεσμα οπτικής, ακουστικής ή κινητικής ανεπάρκειας, νοητικής καθυστέρησης ή προέρχονται από δυσμενείς περιβαλλοντικές, πολιτισμικές ή οικονομικές συνθήκες.”

  Επομένως ένα παιδί που αντιμετωπίζει ιδιαίτερες δυσκολίες στην αντίληψη των παραπάνω μπορεί να είναι ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες και εάν η σημαντικότερη δυσκολία που αντιμετωπίζει είναι στο κομμάτι της ανάγνωσης και της γραφής τότε εντάσσεται ειδικά στη δυσλεξία.

Είναι σημαντικό να τονιστεί εδώ πως καλό είναι να μη βάζουμε ¨ταμπέλες¨ τόσο στα παιδιά μας όσο και σε εμάς τους ίδιους. Το να αντιμετωπίζει κάποιος μία δυσκολία είναι από μόνο του ένα βαρύ φορτίο. Ας προσπαθούμε να βοηθάμε με ηρεμία και ενσυναίσθηση το παιδί μας  και εάν δούμε πως χρειάζεται μια περαιτέρω βοήθεια από κάποιον ειδικό ας το συζητήσουμε μαζί του.

 

 

 

  Τα οζίδια (κάλοι ή κομβία) είναι καλοήθη, υπόλευκα εξογκώματα που δημιουργούνται στο μέσο των φωνητικών  χορδών και δύναται να εμφανιστούν τόσο σε ενήλικες όσο και σε παιδιά.
  Αιτία εμφάνισής τους είναι η χρόνια κακή χρήση της φωνής (υπερβολική ομιλία, φωνές), χρόνια λαρυγγίτιδα  και άλλες παθήσεις. 

  Συνήθη συμπτώματα είναι:

*Βράγχος Φωνής (διαρκεί για περισσότερο από 2 εβδομάδες χωρίς προφανή λόγο)

*Χαμηλότερος τόνος φωνής

*Αναπνευστική Φωνή

*Πονόλαιμος

  Η διάγνωση γίνεται πάντα από Ωριλά και πολλές φορές συστήνεται λογοθεραπεία.
 Στόχος της λογοθεραπείας είναι να μειωθούν κατά πολύ ή και να εξαλειφθούν τα οζίδια και να μάθει ο   θεραπευόμενος να χρησιμοποιεί τη φωνή του με έναν πιο υγιή τρόπο.

Με τον όρο φωνολογική διαταραχή εννοούμε την δυσκολία του παιδιού να τοποθετήσει σωστά μέσα σε λέξη ένα φώνημα, τη στιγμή που μεμονωμένα μπορεί να το παράξει.
Για παράδειγμα:
/λουλούβι/ αντί /λουλούδι/ ενώ μεμονωμένα παράγει το φώνημα /δ/ και /β/.
/φαλασσα/ αντί /θάλασσα/ ενώ μεμονωμένα παράγει το φώνημα /θ/ και φώνημα /φ/ αλλά τα συγχέει.

Αν ακούσουμε το παιδί να μπερδεύει αυτά ή άλλα φωνήματα καλό είναι να προχωρήσουμε σε μια λογοθεραπευτική αξιολόγηση ώστε να βοηθήσουμε το παιδί να ξεμπλέξει τις φωνούλες στο μυαλουδάκι του.
*Να θυμάστε: Ένα παιδί πρέπει να έχει πεντακάθαρη ομιλία πρίν την Ά Δημοτικού*

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ορίζει τον τραυλισμό ως μια διαταραχή στην οποία το άτομο γνωρίζει ακριβώς τι θέλει να πεί αλλά δεν το καταφέρνει εξ αιτίας μιας ακούσιας επαναληπτικής επιμήκυνσης ή παύσης ενός φθόγγου.
Υπάρχουν τρία είδη τραυλισμού, ο νευρογενής, ο εξελικτικός επίμονος τραυλισμός και ο ψυχογενής. Θα σταθούμε όμως στον εξελικτικό επίμονο τραυλισμό, όπου σύμφωνα με τους (Yairy, Seery 2011) εμφανίζεται κατά την ανάπτυξη του παιδιού και πρόκειται για ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο στο οποίο εμπλέκονται οι εξής παράγοντες:
1. Εμφανή χαρακτηριστικά ομιλίας (διακοπή ροή ομιλίας με μορφή επαναλήψεων π.χ πα-πατάτα, παύσεων π.χ Πήγα σήμερα στο….. κολυμβητήριο ή επιμηκύνσεων π.χ Σήηημερα στο σχολείο… )
2. Σωματικές συνοδές συμπεριφορές (κινήσεις κεφαλής, λαιμού και σώματος οι οποίες συχνά συνοδεύουν τα εμφανή χαρακτηριστικά.)
3.Συναισθηματικές αντιδράσεις
4.Γνωστικές διαδικασίες
5.Κοινωνική Δυναμική
Η εμφάνιση του τραυλισμού συναντάται σε παιδιά ηλικίας 1,5-6 ετών και έχει συχνά κυκλική πορεία. Διακρίνονται σε περιόδους συμπτωμάτων και περιόδους ευχέρειας. Για την εξέλιξη του τραυλισμού υπάρχουν πέντε στάδια που ακολουθούν μια ηλικιακά αύξουσα πορεία. Η διαχώριση των σταδίων αυτών γίνεται με τα εξής βασικά κριτήρια για τις πρωτεύουσες συμπεριφορές : συχνότητα, είδος και σοβαρότητα λεκτικών συμπτωμάτων συνδυαστικά με την αναλυτική περιγραφή των συμπεριφορών και των συναισθημάτων.
*Εξελικτικός και Επίμονος Τραυλισμος. Μαλανδράκη 2012

Η λογοθεραπευτική αξιολόγηση είναι η διαδικασία κατα την οποία ελέγχονται οι ικανότητες ομιλίας, επικοινωνίας και  κατάποσης  ενός ατόμου. Κατά την αξιολόγηση, ο θεραπευτής συνδυάζει την κλινική παρατήρηση με τη χρήση σταθμισμένων εργαλείων, ώστε να ελεγχθούν πιθανά ελλείμματα στο κομμάτι της ροής και της ποιότητας της ομιλίας, το κομμάτι της επικοινωνίας (λεκτικής όσο και μη λεκτικής) και στο κομμάτι της ποιότητας κατάποσης.

Η διαδικασία αυτή  διαφοροποιείται ανάλογα με την ηλικία και τις ανάγκες του ωφελούμενου με στόχο να εξαχθούν τα εγγυρότερα συμπεράσματα και να δημιουργηθεί ένα εξατομικευμένο λογοθεραπευτικό πρόγραμμα.

Πολύ σημαντικό πριν αρχίσει η αξιολόγηση να ληφθεί  ένα ιατρικό λογοπαθολογικό ιστορικό. Το ιστορικό δίνεται από τον γονέα ή από τον ίδιο τον ωφελούμενο ή από τον φροντιστή του (εάν δεν είναι σε θέση ο ίδιος) 

Μετά την αξιολόγηση γίνεται ενημέρωση και συζήτηση  με τον γονέα  ή τους οικείους (εάν πρόκειται για ενήλικα) αναφορικά με τη θεραπευτική διαδικασία που θα ακολουθηθεί.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε μια εξατομικευμένη εμπειρία και για να σας βοηθήσουμε να βρείτε εύκολα αυτό που ψάχνετε. Επιπλέον, αναλύουμε την επισκεψιμότητα και ενισχύουμε την ασφάλεια της πλατφόρμας, ώστε να απολαμβάνετε τις υπηρεσίες μας σε ένα περιβάλλον που συνεχώς εξελίσσεται.

Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

Όταν επισκέπτεστε οποιονδήποτε ιστότοπο, ενδέχεται να αποθηκεύσει ή να ανακτήσει πληροφορίες στο πρόγραμμα περιήγησής σας, κυρίως με τη μορφή cookies. Ελέγξτε τις προσωπικές σας ρυθμίσεις  εδώ.

Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για να λειτουργήσει ο ιστότοπος και δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί στα συστήματά μας.

Τεχνικά Cookies
Για τη χρήση αυτού του ιστότοπου χρησιμοποιούμε τα παρακάτω cookies που απαιτούνται από τεχνική άποψη
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec
  • wp-wpml_current_language
  • wordpress_gdpr_allowed_services
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • Wp-Wpml_current_admin_language_*
  • XSRF-TOKEN
  • asthenis_session
  • VISITOR_INFO1_LIVE
  • LOGIN_INFO
  • tk_ai
  • __Secure-1PSIDCC

Απορρίψη όλων
Αποδοχή όλων
trigger cookie icon